ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

قیمت جهانی طلا که روز گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شده بود امروز سه شنبه نتوانست کاهش و افت خود را جبران کند.

ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی

به نقل از رویترز؛ ادامه نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا همچنان فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش کاهش تقاضا در بازارهای بین المللی نیز تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا داشته است. پس از اظهارات هفته گذشته جانت یلن رئیس احتمالی فدرال رزرو آمریکا مبنی بر لزوم اجرای محرک پولی در شرایط کنونی قیمت طلا تا جدی افزایش یافت و به بیش از 1290 دلار در هر اونس رسید ولی قیمت این فلز گرانبها در روزهای اخیر بار دیگر با کاهش مجددی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در شرایط کنونی هیچ عامل موثر دیگری غیر از تحولات مربوط به محرک پولی 85 میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا بر قیمت طلا تاثیرگذار نخواهد بود.

قیمت طلا امروز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1274 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته بیش از 1.2 درصد کاهش داشته است. قیمت نقره نیز برای دومین روز متوالی کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است.

موسسه تحقیقاتی اسکاتیا موکاتا نیز پیش بینی کرد، سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1261 دلار است و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته به کمتر از 864 تن رسید که این پایین ترین رقم از فوریه 2009 میلادی به شمار می رود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:تاثیر,اظهارات,قیمت طلا,اونس,قیمت نقره,صندوق,
ارسال توسط پیمان معظمی